בית הנבחרים הרומני יקדם חקיקה שתעגן את השחיטה הכשרה

בצלאל קאהן No Comments on בית הנבחרים הרומני יקדם חקיקה שתעגן את השחיטה הכשרה

בערב גאלה חגיגי לוועדה המתמדת של 'ועידת רבני אירופה' שנערך בבוקרשט, בנוכחות ראש הממשלה ניקולאיה איאונל צ'וקה, הכריז יו"ר בית הנבחרים הרומני מרסל סיאולצ'ו כי רומניה תעגן בחקיקה את נושא השחיטה הכשרה במדינה ובכך תהיה המדינה הראשונה באירופה שתעשה זאת

צילום: אלי איטקין
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

בית הנבחרים הרומני מקדם בימים אלו חקיקה שתעגן את נושא השחיטה הכשרה במדינה – כך הודיע היום יו"ר בית הנבחרים הרומני מרסל סיאולצ'ו בערב גאלה חגיגי לועדה המתמדת של 'ועידת רבני אירופה' שהתקיים בבוקרשט. היום (ג') אירח מרסל סיאולצ'ו ושר המשפטים קטלין פרדיו את הרבנים ל'שולחן עגול' בבית הפרלמנט הרומני בבוקרשט.

ביומו הראשון של הכינוס אירחה 'ועידת רבני אירופה' והקהילה היהודית את ראש ממשלת רומניה מר ניקולאיה איאונל צ'וקה, יו"ר הסנאט הגב' אלינה גורגיו, מרסל סיאולצ'ו יו"ר בית הנבחרים, שרי המשפטים והתרבות, נשיאי בתי המשפט העליון וביהמ"ש לחוקה, הסגל הבכיר של פקידי המדינה ושגרירים ממדינות האיחוד. במהלכו הכריז יו"ר בית הנבחרים הרומני מרסל סיאולצ'ו על ההחלטה התקדימית שכן כיום נושא השחיטה הכשרה אינו מוסדר בחוק בשום מדינה ברחבי אירופה, מה שמעמיד את חופש הדת של הקהילות היהודיות ביבשת בסכנה.

את הדוגמא הבולטת ביותר לכך ניתן לראות במחוזות הגדולים בבלגיה, וולוניה ופלנדריה, שם חל איסור לבצע שחיטה כשרה. ניסיונות ארגוני צער בעלי חיים להוציא את השחיטה הכשרה מחוץ לחוק בבלגיה לא עצרו במחוזות אלו בלבד ואף הובאו לחקיקה בפרלמנט בבריסל בחודש יוני האחרון. כזכור, בעקבות מאמצי 'ועידת רבני אירופה' ושל רבה של בלגיה ונציג הועידה במוסדות האיחוד האירופי הרב אברהם גיגי, ההצעה ירדה מסדר היום ברוב של 42 חברי פרלמנט שהצביעו נגד מול 38 שהצביעו בעד. ניסיונות דומים לאיסור על השחיטה הכשרה נעשו גם בפינלנד, פולין ומדינות נוספות – החלטת הפרלמנט הרומני תבטיח חופש דת מלא לקהילה היהודית במדינה.

נשיא הועידה הגאון רבי פנחס גולדשמידט אמר כי "החלטת בית הנבחרים לעגן בחוק את נושא השחיטה הכשרה מבורכת והיא מהווה מסר ברור לכל מי שמנסה לפגוע בזכויות היהודים באירופה. ממשלת רומניה הפגינה סולידריות חסרת דופן כלפי הקהילה היהודית והיא המדינה שקלטה הכי הרבה פליטים יהודים מאוקראינה במהלך הפלישה הרוסית למדינה, כשהדוגמא הבולטת ביותר היא אימוץ הקהילה היהודית 'תקוה' אודסה המונהגת ע"י סגן יו"ר הועדה המתמדת ורבה של אודסה הרה"ג רבי שלמה בקשט וחבר הועדה המתמדת הרב רפאל קרוסקל בעיר נפטון ברומניה. אני מקווה שמנהיגים נוספים ברחבי אירופה ילכו בעקבות יוזמת בית הנבחרים הרומני, אשר מבטיחה את המשך עתידה של הקהילה היהודית ביבשת אירופה".

יו"ר הפרלמנט של רומניה, מרסל סיאולצ'ו, עם שליח קול חי לועידת רבני אירופה, בצלאל קאהן

היום (ג') נמשכו דיוני הועדה המתמדת בשורה של נושאים ובהם בית העלמין שניפישוק בוילנא, גילויי קברי האחים בטרניסטריה, מצב יהדות במדינות סקנדיביה, המערכה על ברית מילה בכמה ממדינות אירופה, בירור יהדות במדינות אירופה ונושאים נוספים. הועדה החליטה על צירוף חברים חדשים; הרה"ג רבי שלמה זלצמן רבה של מולדובה, הרב מרדכי באלה הרב הצבאי הראשי של גרמניה ורבה של לייפציג והרב דניאל דהאן רבה של ליאון.

במושב הבוקר התארחו; הרב זלצמן, סרגיי ניסטר יועץ נשיא רומניה לנושאי דתות, תרבות ומיעוטים שהוביל פרויקטים יהודיים ובהם שיקום בתי הכנסת במדינה, אדווארד קופרברג חבר הפרלמנט נשיא הפדרציה של הקהילות היהודיות ברומניה והרב שמעון הר שלום מומחה לבירור יהדות המוסמך ע"י הנהלת בתי הדין הרבניים בישראל.

בתום דיון עמוק החליטה הועדה המתמדת כי ביה"ד הגדול של אירופה ימנה שלושה דיינים שיבדקו את הנעשה והמתוכנן בבית העלמין בוילנא ולהגדיר את דרכי הפעולה בעמידה על משמר בית העלמין. הדיון התקיים לאור מכתבו של מרן הגר"ג אדלשטיין לוועדה המתמדת שבו העלה בין השאר את סוגיית הצלת בית העלמין שניפישוק בוילנא בעקבות צעדים שננקטו מבלי להתייעץ עם נציגי העם היהודי ממשיכי מורשת יהדות וילנא: 'כועידת הרבנים המייצגים את יהודי היבשת, עליכם להיכנס לעובי הקורה ולצד הדאגה החשובה יותר ליהודים החיים ולרוחניותם, לדאוג גם למנוחת שוכני עפר'.



0 תגובות